John Boyd Dunlop egy délután nézte fiát amint éppen kerékpározott a megfázása miatt, mert az orvosa, igen különös módon, ezt írta fel neki kúrának. A kerékpár vasabroncsai azonban mély nyomott hagytak a gyepen amerre a fiú járt, ami nem túlságosan tetszett Dunlopnak. Ennek elkerülése érdekében fogta a kertjükben lévő slagot, és megrpobálta ráerősíteni fia kerékpárjának vasabroncsaira, vízzel töltve. A víz viszont nem bizonyult elég rugalmasnak a gumicsőben, ezért víz helyett levegővel fújta tele a csövet. A locsolócsövet nem sikerült felerősítenie a kerékpár abroncsaira, ezért egy fakorongra szögelt szövetborítású gumiszalagot, egy tömlőt létrehozva így. Erre a tömlőre cumisüveg gumi tetejéből szelepet is eszkábált, és egy focilabda pumpával fel is fújta a tömlőt a bicikli kerekén. Mindez 1988 februárjában történt. Ez az ötlet, hogy fia kezelését kényelmesebbé tegye egy nagyon nagy ötletnek bizonyult.
Dunlop először kerékpár versenyeken tesztelte találmányát. William Hume kerékpárjára szerelt légtömlős kerekeket, és ezzel a felszereléssel Hume minden versenyt megnyert amin elindult vele. Sikerei után rögtön benyújtotta a szabadalmi kérelmet, és 1888 oktoberében meg is kapta. Ezt sajnos sok bonyodalom után 1891 áprilisában érvénytelenítették, mivel a légabroncsot 1845-ben Robert W. Thomson skót mérnök már feltalálta.
Dunlop nagy reményeket fűzött találmányához, és 1890-ben megnyitotta az első gumiabroncs gyárát Dublinban. Három évvel később már Hanauban, Németországban nyitott gyárat. Az első automobil 1895-ben már pneumatikus abroncsokon falta a kilométereket és már Kanadában és Franciaországban is árulták a Dunlop abroncsokat, és gyártásukat már megkezdték Ausztráliában és az Egyesült Államokban is. A céget 1896-ban Byrne Brothers India Rubber Company néven ismerték. A Dunlop Rubber Company Ltd. nevet csak 1900-ban vette fel. 1898-ra a növekvő kerékpár használat miatt a világban a vállalat a dublini központ már nem bizonyult elegendőnek, ezért Coventrybe, majd később 1902-ben egy négyszáz holdas birminghani telepre költözött, amit később Fort Dunlopként kezdtek el emlegetni. Malajziában, 1910-ben a Dunlop megnyitott egy 50.000 holdas gumi ültetvényt, hogy biztosítani tudja a vállalat nyersgumi ellátását. Az első Japán gyárat is megnyitották Kóbeban 1913-ban.
John Boyd Dunlop 1921 október 23-án eltávozott az örök vadászmezőkre, és egy sikeres vállalatot hagyott örököseire.
A cég 1923-ban megszerezte első Grand Prix győzelmét, ezzel óriási hírnevet nyerve magának, és egy évvel később a Le Mans 24 órás futamában is első helyen végzett, a cég történelmében először. 1937-re ez már szinte megszokottnak tűnt, mert már tizedik alkalommal ők lettek az elsők a Le Mans 24 órás futamán. A Formula-1 et is jó ideig a Dunlop uralta, 1958-tól hét alkalommal nyerte meg Dunlop abroncsokkal a futamot egy versenyző. 1988-ban ünnepelte a cég a száz éves évfordulóját egy első és egy második helyezéssel a Le Mans-on. A Goodyear és a Dunlop 2000-ben befejezi az egyesülést, és immáron együtt dolgoznak.
A Dunlop versenyeken kitűnő eredményeket mutatott, több nyeréssorozattal is bizonyítva, hogy ők az egyik legjobbak a piacon. Dunlop abroncsokat szinte az összes gépjármű gyártó vállalatnál meglehet találni, mint gyári szerelés, például a BMW, Audi, Mercedes, Renault, Porsche csak hogy néhányat soroljak fel a listából, és motorkerékpárok terén is jól szerepelnek, mint például a Harley Davidson, Suzuki és Yamaha.